Hoppa till innehåll
Almega Sök

För små­företagare: Vad måste jag veta när jag ska säga upp?

För småföretagare med begränsad tid är det avgörande att förstå de mest väsentliga aspekterna av arbetsrätten. Att säga upp personal kan vara en känslig och komplicerad process. Denna kurs ger dig en snabb och tydlig genomgång av vad du måste veta för att hantera uppsägningar korrekt och rättvist.

Vi går igenom de viktigaste reglerna och procedurerna för uppsägning, så att du kan genomföra processen på ett lagenligt och professionellt sätt.

  • Lagliga grunder för uppsägning
  • Uppsägningsprocessen
  • Formkrav och uppsägningsförfarande
  • Förhandling och dialog med fackliga representanter

Praktiska detaljer 

Som deltagare har du möjlighet att ställa frågor via chatten under kursen som besvaras direkt i mån av tid samt sammanställs och skickas ut i efterhand. Information om hur du ansluter dig till kursen skickas i en separat kallelse.

Fler tillfällen framtagna för dig som småföretagare, läs mer och boka här.

Pris för medlemmar

500kr ex moms per person

Är du icke-medlem och vill gå kursen?

Du är självklart välkommen att delta, priset är då 1790 kr exkl moms per person.
 

Målgrupp

Kursen riktar sig till småföretagare, med upp till 49 anställda, som snabbt vill få koll på vad de behöver veta när de ska säga upp personal.

Citat

Vad har tidigare deltagare sagt om kursen:

”Bra och tydlig information”

”Jättebra med korta kurser på morgonen”

Det finns i nuläget inga bokningsbara tillfällen för den här aktiviteten.

Välj tillfälle

Medlemspris

500 kr

1790 kr för icke-medlemmar

{{ use_waiting_list ? 'Kölista' : 'Boka' }}
Intresseanmälan
Har du frågor om aktiviteten?
Hör av dig

{{ contact.name }}

{{ contact.title }}

{{ contact.phone }} {{ contact.cellphone }} {{ contact.email }}